Bankkonton

Bankkonton används i Membra bland annat på utskrifterna av fakturor och för att styra registrerade betalningar till rätt redovisningskonto.

Vyn Bankkonton, som används för att administrera information om bankkonton, finns i undermenyn Inställningar.

Bankkonton

Kontonummer som registreras kan anges både enligt den äldre standarden (BBAN) och enligt den nuvarande (IBAN). Ett BBAN kommer automatiskt att konverteras till IBAN eftersom bankerna idag inte tar emot BBAN längre.

Om man markerar fältet Skriv ut på faktura kommer kontot att finnas med på utskrifter av fakturor. Observera att standardlayouten på fakturor i Membra har plats för upp till tre bankkonton.

Lägg till ett nytt bankkonto

Klicka på Lägg till-knappen och följande dialog öppnas:

Lägg till bankkonto
  • Kontonummer
    Ange kontonumret som IBAN eller i gamla formatet. Membra konverterar det automatiskt till IBAN
  • BIC
    Bankens förmedlarkod
  • Bankens namn
    Bankens namn
  • Namn
    Namnet på kontot, syns bara internt
  • Skriv ut på faktura
    Välj detta alternativ ifall kontonumret skall synas på fakturorna
  • Red.konto del 1 - 3
    Bankkontots redovisningskod

Feedback